Kärlek som inte möts

Det är komplicerat, minst sagt.

Vi har aldrig setts, aldrig rört vid varandra i verkligheten men i skrift och över telefon är elektriciteten påtaglig. Den börjar bli en vana.

Funderar på hur det kan bli när vi ses. Kommer den finnas där då? Känslan av att vilja dra med dig till ett låsbart rum och ha sex i minst 24 timmar, eller gärna resten av livet. Känslan av att vilja somna med din doft på mig. Känslan av bubbel i kroppen som inte vill försvinna.

Börjar känna mig som en förföljare. Vill vara en del av ditt liv samtidigt som jag inte vill det. Det är komplicerat. Jag är alltför medveten om risken för att det ska göra ont igen. Risken att det inte blir som jag tänkt. Känner att jag måste våga nu. Den här gången ska jag våga. Det får gå som det vill. Då har jag vågat i alla fall.

Det väger tungt på dina axlar, du verkar stark nog. Men vad vet jag om ditt liv, mer än det du berättar? Du gör säkert som jag, editerar det värsta och bästa.

Kommer vi leva upp till förväntningar ? Kommer det bli bra ? Vad kommer det bli ? Frågorna hopar sig och svaren är få. Jag svänger från kär och fantastisk till osäker och irriterande. Vilket irriterar även mig.

Känner att klorna kommer ut, de där svartsjuka klorna som inte kan låta bli att vara elaka och ifrågasätta allt. När andra är fantastiskt snygga, roliga och snärtiga. Men det är mig du ringer på natten när det inte är bra. Jag borde ju leva på det.

Ser det framför mig, som jag vill att det ska bli. Vågar inte mer än fundera i korta sekvenser.

Ser baren i stan, du vänder dig om och ser på mig. Jag känner mig snygg, stark och allt ljus är på mig (redan här är ju bilden fel..), du ler och jag går rakt in i din famn, vi ser in i varandras ögon och mumlar nåt. Kysser varandra sanslösa till omgivningens förvåning. Sen går vi. Oklart vart, hur och varför. Eller nej, inte varför.

Snabbspolning framåt till jag vaknar i din famn, ser våra fötter som har trasslat ihop sig, känner att jag vill skicka ut den bilden i cyberspace. Få visa världen att äntligen är det nån som vill krama mig, älska mig, ha sex med mig.

Undrar så vart det ska sluta ? Blir det bra ? Blir det åt helvete ?

Kommentera

