Som ett rö för vinden

När tankarna rusar, kroppen blir rastlös och sömnen lika orolig som en höststorm.

När jag bestämmer mig för en sak, sedan gör du något som får mig att obestämma mig lika snabbt. Som ett rö för vinden.

Glädjen när du säger att du vill , när du skrattar, när du smeker min kropp via telefon.

 Glädjen när du söker kontakt, när jag känner att du vill. Kanske lika mycket som jag.

 Glädjen i att få prata om dig, med dig.

 Berg å dalbana, spänning och vackra ord. Mest dina vackra ord för mina snubblar över tungan.

 

Frusen av trötthet, orsakad av nattliga samtal i mörkret med dig. Där skratt varvas med vardag och åtrå. Där problem blir till glitter och glöms bort för stunden.

Att våga ta vara på nuet och känslan är främmande för mig, du bryter sakta ner muren och jag känner mig fri men ändå som om jag bottnar.

Kommentera

