Dagdrömma

Dagdrömmar.  Ibland skulle jag bara vilja ligga i min soffa en hel dag och bara dagdrömma. Om allt, inget och flera. Be mig inte specificera – det kan jag inte. Tankarna virvlar runt, konversationer går åt alla håll och händelser som aldrig kommer att hända får eget liv. Både i nutid, dåtid och framtid.

Dåtiden kan jag inte ändra, hur mycket jag än vill. Hur mycket jag än önskar. Jag gav upp allt, det här är till alla de som inte trodde att jag kunde, ni trodde jag skulle gå under. Jag gav upp allt. Utom mig själv. Och äntligen, börjar livet igen. Och jag förbannar er, för de förlorade åren. Den förlorade tron på mänskligheten. Nu har andra gett mig styrka, drömmar och kärlek åter, jag är dem evigt tacksam.

Nu ska jag vara mig själv, för jag är riktig. Viktig. Jag duger fortfarande inte mycket till när det gäller relationer. Jag är för rädd, för kvävande, för kräsen, för allting.

Men jag står för vem jag är, vad jag vill ha och hur det ska vara. Om jag vet det.

Någon som du ska inte någonsin få ta något ifrån mig igen. Allra minst mitt liv. Jag kanske missar någon på vägen. Det är också ditt fel.

Jag drömmer om hud mot min, andetag och hjärtslag nära mig, händer på min kropp och någon som känner mig. Vet vad som ger mig rysningar och vad som tänder, skrämmer och får mig att le.

Men det kommer inte ske på bekostnad av något denna gång. Jag ger inte upp, det måste gå. Jag ska aldrig igen stå där: skadad, stukad, ensam, rädd och gråtande och utan någon som tror på mig.

 

Äh, nu blev det ett sånt där EMO-inlägg igen. Det skulle det ju inte. För det är inte så det känns idag. Upprepar mig gör jag också. Fasen.

Idag känns det bra. Stark. Jag är mig själv. Människor tycker om mig för min skull. Helt fantastiskt. Jag spelar inga spel längre.

Just därför kommer här ett förmätet råd, en uppmaning till eftertanke till er.

Att ha ett förhållande kräver arbete, vilja och kommunikation, idag är det lätt att komma nära på nätet, fort. Tänk efter före. Är det något du själv skulle vilja att din partner pratade med en främmande människa om? Gjorde?  En ton du ville läsa?

Det är lätt att leva i nuet. Men var dig själv trogen först. Var sann. Kan du stå för det du gör med högburet huvud? Är svaret nej så har du en del att jobba med.

Och otrogenhet? Så mycket mer än sex. Så mycket mer än bara hud.

Kommentera

