Lite elak….

Kommer ni ihåg när man var liten? Hur lätt det brukade vara? När livet var enkelt? Man var glad eller ledsen.  Antingen eller. Mamma kunde trösta jämt.

Att man vill olika är inte så konstigt, det gör ont men det funkar. Jag har lärt mig över åren att tänka över mina val, fundera på vad jag vill. Det kanske inte tar så lång tid att komma fram till mina beslut alltid men jag litar på min mage och hjärta om vad som är rätt. Undrar och funderar över hur andra gör?

Det har tagit mig många, långa, fullständigt bortkastade år att våga lita på en man igen, som jag litar på dig. Men du kan inte tro att jag ska vara densamma när du säger att jag inte är viktig nog för dig? Det är klart att det gör ont, ont som bara den gör det . Trodde du det skulle förbli detsamma men ändå inte? Men det blir inte så. Vänner är en annan sak.  Mindre på nåt vis.  Och hur blir det när du hittar någon annan? Hon kommer inte förstå. Trooo mig! Och är jag beredd att avstå en av mina bästa vänner i så fall? Jag kan och jag kommer säga de rätta orden absolut, det är jag väldigt duktig på men jag kommer sörja igen när det händer.

Det gör också ont att du inte verkar lika ledsen som jag, nu är jag inte dum så jag vet nog att du egentligen, innerst inne där du inte släpper in någon, är ledsen. Jag hör det. Jag ser det i dina ord. För jag känner dig så väl. Jag tror du glömmer det ibland, precis som när du förutsätter att jag inte fattar 🙂

Det är nu jag borde ljuga så där bra som jag kan ibland. Det är nu jag borde spela de där spelen jag hatar, vara cool och låtsas. Vara positiv och bara glöda av entusiasm så du ser vad du missar.  Det borde jag. Men jag känner mig lite elak och konfrontationslysten. Störd kallas det visst av vissa.

Förlåt, jag har inte orken att hålla mig själv samman. Inte nu. Snart. Jag kommer igen. Då ska jag få dig att skratta igen men just nu måste jag få gråta en stund.

Kommentera

