Småförbannad.

Jag är rätt snäll och trevlig, en lätt person att ha att göra med. Lever oftast efter devisen att livet är för kort för att irritera sig.

Men när jag blir utnyttjad för att hålla under armarna och boosta ett ego, få dej att må bra och sedan slänger du bort mig som nån sorts sopor…. Då ryker det lite ur öronen.

Får jag dessutom veta att i stort sett vem som helst hade kunnat göra samma sak men ingen annan var dum nog att ta i personen i fråga med tång…. Då kokar det lite inombords.

Jag börjar bli lite arg. Det är en lätt underdrift.

Jag har inte orken just nu, ”running on empty” liksom. Jag behöver lugn, ro, sömn, mat, skratt, värme mm etc. Jag önskar mig ett enkelt liv en stund. Där allt går min väg, så jag slipper slåss så. Snälla ? Vem ska jag göra en deal med ?

Kommentera

