Långt ute på djupt vatten.

Undrar om du förstått vad du gett och ger? Den glädje jag känt. Pirret i min mage. Leenden på mina läppar. Värme i min kropp och i mitt hjärta. Tillit i mitt huvud. Sprickor i min fasad. Modet att göra, att våga och säga. Orden som burit mig genom oro, långa dagar och trötthet. Meddelanden som gett mig ett glatt hjärta, styrka och tålamod. Känsla av samhörighet, värme av delade skratt och fniss. Våndan i att vilja hjälpa, styrkan i att stödja och ge styrka. Möjligheten att blotta sig själv utan att vara rädd eller känna känslan av tvivel. Ha Någon som känner en bättre än man nästan känner sig själv.  Rädslan för att du ska gå. Oron över att såra.Känslan av att du står där som en trygg mur bakom mig. Lugnet jag känner i din famn, lyckan i att höra dina hjärtslag, värmen från din hud.  Jag tycker du är fantastisk, en av sitt slag.

Du har förändrat mig. Du gör mig lycklig. Jag känner mig lite som en blomma, som vänder sig mot solen för att hålla sig utslagen. Som om du vore solen som värmer mitt vinterbleka ansikte. Som om din värme tinar min frusna själ. Jag hoppas få vara en del av ditt liv.

Jag kan bara hoppas och tro att mina ord når dig. Ett försök att förklara.

En gåva? Absolut.  Given med glädje och nöje. Jag hoppas den ger dig ljus och värme i ditt hjärta.

Kommentera

