Lekar spel och annat jävelskap

Jag har sagt det förr, jag får säkert anledning att upprepa det i framtiden. Jag är usel på dessa strategispel, känslospel och alla spel som människor spelar. Jag undviker att spela helt enkelt. Jag är för ärlig, otålig har för dåligt pokerface och tycker livet är på tok för kort och skört för sånt tjafs.

Om nån gör si eller så, så kanske hon gör så. Om jag säger så här så bör han göra si. Om han säger så betyder det så här. Är så innerligt fruktansvärt jävla bittert trött på sånt.  Sicket skitsnack.

Vad händer om den du försöker spela med dör i morgon ? Eller blir sjuk ? Eller hittar någon annan som inte spelar ? Eller om känslorna dör för du inte matar dem ? För sånt händer. Alltför ofta. Tro mig, står man på sidan om så ser man det ofta.

Inget för mig. Jag säger vad jag menar. Må vara att jag försöker vara diplomatisk för att inte såra någon i onödan.  Säger jag att jag tycker om så gör jag det och vice versa.

De jag tycker om går jag genom eld och vatten för, river upp himmel och jord. OM jag känner att jag får det tillbaka. Känner jag att du inte svarar med samma kommer jag att dra mig tillbaka.

Jag förstår inte heller rädslan för att våga. Inte nu längre.  Jag har tillbringat nästan 15 år med att gömma mig. Jag är klar med det nu. Rädd ? Absolut, som fan. Osäker ? Oh yes. Så det räcker och blir över. Ovan ? Ja. Men jag måste våga. Jag måste göra bort mig, känna mig fånig, känna mig levande. Jag får inte gömma mig längre för då kommer helt plötsligt livet ha gått mig förbi.

 

Jag är inget helgon, jag är inte speciellt klok eller skärpt eller speciell, jag är inte ens speciellt god. Jag är jag. Med alla fel, brister och tillgångar.

Två av mina favoritsångerskor har sagt det så bra.

Whitney Houston; If I lose my fame and fortune, and I´m homeless on the street. And I´m sleepin in Grand Central Station, it´s okay if you´re sleepin with me.

Zzaj: Älska mig nu, inte om en stund. Lev nu, inte om en sekund. Gör det nu. Sen finns kanske inte kvar.

Så skynda älska, ta en risk och lev. Det blir varken enklare eller bättre framöver. Ta en chans; säg till någon att du älskar, le mot någon, hjälp någon som behöver det.  Pay it forward.

Ta mig för den jag är, hata mig – älska mig – var neutral.  Men lek inte med mig. Jag leker bara med barn och i sängen.

Jag ska bara våga leva efter mina egna råd.

 

Kommentera

