Twitter.

Mina twittervänner.

Människor jag aldrig träffat, människor jag anser vara viktiga, människor jag träffat och personer jag inte vill träffa, vänner jag har fått på vägen, de bor i min telefon och finns där i mitt flöde jämt. Vissa på morgonen, vissa på kvällen, vissa jämt, andra sällan, några mycket, andra mindre.

Kramar, kloka ord, uppmuntran, skäll, skoj, skämt, tips, trix och diskussion. Allt ryms.

Det börjar på morgonen. @martiniholma @infomastern @chriswesslen @ninaboel @alpstedt @monicastweet och @nygrenP mfl håller ställningarna. Vi kollar väderläget, hur vi mår, hur trafiken verkar gå och har lite mysmorgon så där. Jag ser alltid framför mig det där enorma köket med jätteköksbordet där någon läser tidningen, en annan dricker kaffe, nån rostar bröd och alla kommer å går. Det är skönt att vakna med er. Ger mig kraft.

Jag åker buss med @rotterweiler och diskuterar Sthlms trafiken med @magja och @nynelkotten. Åker till Italien i sinnet med @Mariabettinsoli och @helenamindedal…. @svestri flikar in med nåt klokt ord och @nattackera kör #natalieshörna.

På dagen då dyker alla möjliga upp. @_jorgen_e ställer kluriga frågor, @selanna delar musik , @deeped skickar en artikel om något intressant, @spirande tweetar kloka ord och @missfunboard skriver fnissiga göteborgsskämt. Någon klagar, någon ser fram emot något, det argumenteras och diskuteras och bara pratas. Som en stor tågstation där myllret är totalt. @Lmustica pratar relationer, @tankesmulor diskuterar simultant med @jenny_li och @tanstkrallet. @sisteraquarius visar bilder på Doris och @One_stein är där och stöttar någon som behöver det.

@skogsdunkel @dhagrow och @troglobit lyser upp min tillvaro med kloka, tänkvärda ord. @saracederlund , @juppet och @christinaslund ifrågasätter, skämtar och delar ut klokhet med samma intensitet. @mindfulmaj är en lugn hamn i stormen. @cissihj @forsnillad och @m_ejde är skarpa och ”spot-on” som vanligt. Jag vill vara som de.

@johannaroth1 och @johannavberg lugnar, plåstrar om och kramas. @vaniljlatte pratar kaffe och kunder, @midsommarregn pratar läkare på tv och @ninnibeth målar naglarna samtidigt som @mackgary blir bondskurk.

Lugna, vackra och kloka @staccato_se och @sockerkompis som bara är bra. Jämt. Gröna @RokkaPhett som jag druckit öl med. @ame_tyst med de många erfarenheterna och @ullie som berättar fantastiska historier. @missManic som lärt mig så mycket om ett annat liv.

Samlas gör vi med hjälp av fina @niklasdahlqvist och skrattar åt dubbelmoralen i rasismens Sverige med @cherin_awad. Jag målar mig med hjälp av @lipgloss_bitch och vill bli målad på av @mrsuz.

@theresekonstig @P_karlsson och @malincw pratar träning, det gör också @miss_wi. Guldsoffekompisarna @dekaminska och @kurekuremartin svischar förbi samtidigt som @samjonsson skämtar fotboll med @studiomannen och @josef85 kvittrar om sitt nya jobb. @madisonSWE , @mjular och @konvention skämtar om nåt som vi andra inte hänger med på för det går för fort.

Det hojtas om #annorlundabra från @jenniehvd , @holmgren66 @mrfoghagen och @Camilla_naslund vilket alltid gör dagen ljusare. @mattias_z och @per_p pratar cupcakes och @trumfkort bråkar med dem.

@scharchen släpper ut sina zombies som bekämpas av @masja08. @stora_essingen skriver kloka ord i sin blogg och @gingerSTH gullar med @diabloSTH förstås, precis som @AndersLindvall och @sarawallskog. @vargkask och @falkblick uppmuntrar och sprider visdom.

@glitterpinne, @pmild och @magdalenasweden visar upp nya fynd från modevärlden.

@receptomaten och @Mc_Andersson visar söta #twittbebis och @6ft5 skriver nåt om teknik som jag typ nästan fattar.

@barkoolio och @hon_som_vet diskuterar längtan. Och @HertzmanAnna sätter igång en fildelningsdiskussion med @jockeohlin. @barkmanstein pratar norrsken och @sthlmskille retweetar nåt snuskigt.

Sen på kvällen diskuterar jag livet med @madeleine_swe , bråkar lite med @frenil75 och @hallneby. Planerar kuddkrig med @soffipro och @emmaW, planerar träning med @ohlssonpetra och skämtar med @snowsess och @sascharv.

Blir hungrig när @sugarshrink @margitrichert @johanhedberg @foodetc och @smaskens börjar prata mat och kylskåpet är tomt.

Upprätthåller nya traditioner med @jayjayklingan och kramas, får nyheter om staden av alla poliserna och våndas lite med @tureturist om livet.

Dyker in i en diskussion om att hyra barn med mina bästa #skånemaffiakompisar @pernillafyhr och @ellanfellan för att sedan prata Twilight med @sjukskoterskan och övertala @tantmian att rita mer.

Börjar samla nagellack pga av @malincrona och tar pulsen på Åland med hjälp av @tjamalin .

Retas med @hansahlborg om livet, tigger en dikt och dör en smula av att hans vilddjur är så underbara , pratar kärlek och livet med @oehrnell , ger goda råd till den som behöver och korrumperar @karma_the_nurse att ta beslut om saker som skor och annat kul.

Längtar efter de som dragit sig undan, som @dinohyus och @smulgubbe.

Jag har glömt hälften av er, minst. Men alla, varenda en av er bidrar, är en del av mitt liv och jag uppskattar er mer än ni någonsin kan ana. Ert engagemang, er kunskap, er livslust och era erfarenheter – ni gör mig till en bättre människa.

Tack.

8 responses to “Twitter.

  1. Åh så fint!! Tack för denna fina läsning!! Kram @staccato_se

  2. Underbart! Vad vore livet utan Twitter? Betydligt tristare, den saken är säker.

  3. Tack för att jag får bo i din ficka! ❤

  4. Så fantastiskt, så målande! Tack för att jag får vara en del av din upplevelse tillsammans med övriga twitters. Må gudarna och nagellacksfabrikanterna sponsra dig med en livstids förbrukning av nagellacks. Kram.

  5. Kul att läsa 🙂
    Kram

  6. Fint!:)
    Och skapar kontakter och gästbloggar om viktiga saker på fint sätt!:)

  7. Oj, va många du fick med i det där inlägget.
    Jag känner bara ibland en liten bit tomhet för allt vad som har med kontakter på internet att göra, för det blir så ensidigt.
    Men visst är det härligt att alltid kunna ha med sig alla de där människorna!!

Kommentera

