Stora frågor, liten jag.

Ni vet de där tillfällena i livet när man vill något så mycket att det nästan …… vibrerar i luften runt er ? När man inte är riktigt säker på ens varför man vill det, bara att man vill? Där är jag nu.

Jag vill inte ge mig, det har redan kostat mig mycket: stolthet, mod och kraft. Lite till har jag råd med. Tror jag. Jag vet inte.

Jag vet ingenting. Det är nu jag verkligen önskar mig möjligheten att se framtiden. Att få veta om det blir värt det eller om det kommer kosta minus på kontot igen.

Varför mig? Varför valde du mig att berätta för? Varför blev det vi igen? Och varför gör du samma grej igen? Bara det att den här gången är jag jobbig. Ställer frågor, kräver svar. Förstör jag då?

Ska jag jobba för det här? Ska jag hoppas det kommer något bättre? Tror jag det kommer något bättre?  Så många frågor, så få svar.  Inga garantier heller. Bara människor fulla av fel, osäkerheter och farhågor. Som inte kan prata med varandra.

Hur mycket ska jag ge? Hur mycket har jag redan gett? Ska jag sluta nu? Ska jag sluta förödmjuka mig själv? Är det det jag gör? Eller kämpar jag bara i motvind? Eller borde jag ge upp nu?

Har uppenbart mycket att fundera över. Återigen.

Men inte idag. Idag får Någon annan fundera.

Jag kan inte för mitt liv förklara det här på minsta logiska vis. Det stör mig som f-n.

2 responses to “Stora frågor, liten jag.

  1. Nu är jag ju inte alls säker på vad det handlar om… men om det handlar om en relation mellan två människor och det är så att det bara är en som jobbar för att det ska fungera, då är det nog oftast inte lönt… It takes two to tango du vet…
    Kram, kram!

    • Ja, det behövs två för att dansa och jag bjöd inte upp denna gång. Men blev stående kvar skulle man kunna säga. Inte av elakhet, inte alls. Snarare tvärtom. Men det förhindrar inte att det gör ont.

Kommentera

