Vänner

Ibland med vissa människor är det här med vänskap så enkelt, hjärtligt och omtänksamt.

Samtal flyter, tystnad är lugnande, energi ges och tas med självklarhet samt tiden går fort.

Det senaste året har jag hittat / blivit hittad / flera nya riktiga vänner som det är så med. Som det ska vara. Inga måsten utan bara vilja att umgås. För att man gillar varandra.

Jag är fullständigt förälskad i dessa vänner. De är fantastiska.

Inte för att mina gamla vänner bleknat, inte alls. Inte på något vis.

De är alltid med, mina vänner. Alltid välkomna, alltid viktiga. För er finns alltid ett öra, ett hjärta och en öppen dörr.

Om ni visste hur mycket ni betyder. Hur mycket ni ger och hur lycklig jag blir av er.

Puss å kram är otillräckligt. Men får räcka.

One response to “Vänner

  1. Jag tycker det är liknande med kärlekslivet, jag har hittat min sambo nu när jag var lite äldre, som jag är mer lugn och trygg med och som inte bara tar energi utan också ger, till skillnad när jag var yngre då förhållandena var mer ensidiga till min nackdel..

Kommentera

