Inte nu. Inte igen.

Jag plågar mig själv lite med att läsa gamla mail och DM, för jag behöver lyckan någon gav tidigare. Känslan av värme, omtanke och skratt.

Idag ringde mobilen, ett okänt nummer men inte hemligt. Rösten var allt annat än okänd. Vi har inte talats vid på 15 år drygt. Men nu var det tydligen dags. Nu är klumpen i magen permanent parkerad där, kylan har invaderat min kropp och tankarna bara far runt. Vad vill du nu ? Vad ska jag göra ? Hur ska jag göra? Och idag av alla dagar på året.

Jag ska gå hem, låsa alla lås, dra ur telefonsladden och hoppas du glömmer mitt nummer igen. Hoppas du glömmer mig. Be till den gud jag inte riktigt tror på att jag bara inbillar mig.

Och fan, de tre personer som vet allt kan jag inte prata med. En är i Sydafrika, en annan riktigt sjuk och den tredje talar inte med mig längre. Just idag hade jag behövt en försäkring om att jag ska andas och inte dö.

Men det ordnar sig. Det måste det. Jag har ett liv att leva. Utan dig.

4 responses to “Inte nu. Inte igen.

  1. Nu blir jag faktiskt orolig! Ta hand om dig ordentligt! Nu är det ju det där att du bor så långt bort… Just nu hade det ju varit praktiskt om det var lite närmare faktiskt..

  2. Bra vännen 🙂 Jag vet ju inte vad det handlar om och hur allvarligt det är eller kan bli, men om du känner obehag kanske det kunde vara en bra ide att antingen se till att ha sällskap hemma eller väldgästa någon vän ett tag?

    Hoppas du kan ha en bra dag idag.. årsdagar har ju en tendens att kännas lite tunga…. Kram!!

    • Jag vet inte och vågar inte gissa, jag har lite koll runt mig så får vi se.

      Ja, det är inte världens gladaste dag 😉

      Stor kram!

Kommentera

