Riven och blåslagen

Jadå, helt odramatiskt. Efter många svettiga timmar i trädgården, skräp och sånt uppeldat. Krattat. Blåsor i tumvecken. Rispor, taggar och blåmärken, ont överallt. Mycket skönt. Välbehövligt. Utrensat.

Är glad för mitt problem härom dagen är löst, jag hittar mig själv mer och mer, orkar mer och känner mig friskare å starkare. Jag saknar som fan – men det vill ingen höra. Det får vara så. Men åh, vad jag vill backa livet just för det!

Men nu är det vår; gullvivor, värme, skimrande grönt och tulpanknyckande rådjur. Det är glädje.

Kommentera

