Kom ihåg

Jag måste komma ihåg, nu och för all framtid, att jag bara kan ta ansvar för mig, mitt handlande och mitt liv. Jag kan bara se på, respektera och acceptera andras val, ord och vägar. Hur mycket jag än….

Jag kan bara vara mitt bästa jag. Eller så bra jag kan vara vid varje tillfälle.

Jag kan bara se till att mitt samvete mår bra, att min själ gnistrar, att min klump i magen är så liten som möjligt.

Kan hända går jag på nitar. Kan hända gör det ont. Bättre det än att inte leva alls.

Måste komma ihåg detta. Måste.

2 responses to “Kom ihåg

  1. Jag har också accepterat att jag bara kan vara mitt bästa jag, jag kan inte bli någon annan. Men jag kan bli lite ledsen när folk jag möter inte kan acceptera det, att jag är som jag är. Visst ska man kompromissa, men många vill gärna att den som är udda ska ändra på allt, och de som är ”normala” inte ska behöva ta något steg i den udda personens riktning.

Kommentera

