Det måste vara en dröm.

HM har ny kampanj. För snygga bikinis med en väldans snygg modell. Jag skulle glatt kunna tänka mig hennes kropp … Men solbrännan…

Hon är brun som en pepparkaka. Eller söndersolad som min läkare på KS hade sagt. Det måste vara en dröm? Mardröm?

Och jag ser fler och fler som vill bli så bruna, som jobbar hårt på det och som solar vid varje tillfälle ”hoppsan vad jag blev röd, hehe…”

Snälla, hudcancer är inget skämt. Det är en brutal sjukdom i många former. Jag känner två medpatienter som dött med metastaser i hjärnan, en annan med metastaser i lungor, lever och hjärna. Efterlevande barn under 15 år = 7 st

Fort går det och eländigt är det och många är vi som drabbas.

För solen är en risk och vi måste lära om.

Lära oss att sola försiktigt, använda solskydd, undvika solen mellan kl 11-15 och inte bli röda.

Snälla, tänk efter. Skydda dina barn, tänk på framtiden. För det är ingen dröm.

Tack.

Kommentera

