Spontan fråga?

Varför utger man sig för att vara en vän om man inte bryr sig?
Varför säger man rätt ord och ”bara att säga till ” när man inte har någon som helst avsikt att ställa upp?
Varför svänger man sig med stora vackra ord om vänskap och nöje?
Varför sårar man någon med vilje? Av elakhet?
Varför säger man inte bara ” jag är ledsen men du är inte min vän”? Av ren jävla artighet liksom?

Hur orkar man ? Varför orkar man? Och hur blir man så okänslig?

2 responses to “Spontan fråga?

  1. Jag undrar också varför vissa är lite väl översvallande när de eg inte menar något. Jag brukar inte säga att jag ska ställa upp om jag sen inte gör det. De som inte är mina vänner brukar jag inte säga sånt till helt enkelt..

Kommentera

