Snurr

Nu snurrar tankarna igen…

Måste få ner dem för att konkretisera min tankegång.

Om någon jag umgåtts mycket med, trott mig betyda mycket för och som jag tycker mycket om utesluter mig ur sitt liv och därefter utbrister att de mår fantastiskt bra och har det underbart…. Då måste jag ju fråga mig själv : vad tillförde jag och vad gick fel? Vilken inverkan hade jag på dennes liv?

Jag kommer just nu tyvärr till slutsatsen att de avtryck jag gjort måste varit förfärligt. Att jag inte kan ha tillfört ett enda positivt litet grus. Att jag måste ha varit en dålig och negativ faktor.

Det gör förfärligt ont.

Och startar processer i mig som jag trodde jag var färdig med för länge sedan. Jag trodde i min enfald att jag tillförde mycket positiva ting till mina vänners och min omgivnings liv. Att jag var en tillgång och inte en motgång.

Så var det tydligen inte.

Dags att bli mer ödmjuk, dags att se över mig själv och dags att jobba med mig själv igen.

Även om jag vet att flera andra vänner vill ha mig i sitt liv och uppskattar mig och min närvaro så kan jag ju inte låta bli att bli bättre?

Och missförstå mig rätt. Det är grubbel över vad jag kan göra bättre i framtiden, inte någon klagolåt över att människor är lyckliga! För det är ju underbart !

Men vet ni? Det gör faktiskt ont. I själ och hjärta. Med tårar jag inte riktigt har råd med just nu.

Men det är bara att börja.

Gör mig en tjänst: var ärliga mot de människor ni har i ert liv, ge konstruktiv återkoppling om något inte stämmer och framför allt berätta om och vad de tillför något. Det är viktigt.

För den här känslan är inget jag unnar någon.

2 responses to “Snurr

  1. Du är viktig i mitt liv.
    När skratten haglar, eller om tårarna faller
    Om världen snurrar eller det är stiltje
    När hemligheter utbyts
    Och heta ämnen debatteras

    Du är viktig i mitt liv.

    Enkom för att du är du

Kommentera

