Be lite

Hatar min hjärna och min kropp just nu. Inte för att det är nåt generellt fel utan för att de inte fungerar.

Ni vet när de ska tortera någon och ger dem svältkost i flera dagar på film eller i nåt fångläger långt bort, sånt man ser på tv? Fången sover sämre och hjärnan fungerar därefter sämre? Och då får man dem att erkänna?

Det skulle funka på mig också. Hjärnan stänger fan inte av. Det är såååå jobbigt. Det är inte dåliga saker som snurrar utan allt. Precis allt. Som i natt; Somnar inte, dåliga tankar. Bryter dem med en dålig bok, somnar och sover ca 1 timme. Vaknar och tänker genast på allt jag inte ska glömma på jobbet, dålig bok igen, somnar och vaknar efter nån timme. Denna gång är det helgplaneringen som snurrar i huvudet. Så där höll jag på från kl 23 till kl 04.05 i morse.
Så idag skulle jag erkänna allt, allt ni vill att jag skulle erkänna. Jag har ingen som helst viljekraft kvar nu utan vill bara bli frisk. Men det verkar inte vara på kartan riktigt ännu. Men jag hoppas. Åh som jag hoppas för jag är trött på att ligga i sängen och gråta utan orsak (jag läste en dålig och tråkig bok och upptäcker att jag gråter – för vad ?!), jag är trött på att inte kunna prata om annat än min läbbiga mage, jag är trött på inte vara jag, jag är trött på att inte vara glad.

Vi tar så mycket för givet börjar jag inse. Jag har alltid trott att jag ska kunna hålla humöret uppe oavsett men det går inte. Hur mycket jag än vill. Helt värdelöst.

Jag ber inte så mycket. Det har hänt men inte ofta. Men nu ber jag. Om lite flyt och lite hälsa. Det är det enda. Inte bara för min del heller. Det finns flera som behöver det nu, kanske mer än jag, och jag ber för dem också. Massvis ber jag.

3 responses to “Be lite

  1. Ajaaa. Jag ber också. Jag rasslar med mina radband för dig.

    • Helena och Essa, tack vänner! Det behövs. Inte bara för mig, men för många trasiga själar där ute.

Kommentera

