Troll och otyg

Jag hade inte tänkt publicera detta alls. Men när man tar sig friheter med mina vänner privatliv. Då tar jag risken. Och drar på mig elden. För sådan är jag.

Att internet inte är ofarligt eller fredligt alltid är vi väl överens om? Men det kan också vara en ytterligt trevlig plats med vänner, kärlek och skoj.

Jag har varit förskonad från både troll, förföljelser och annat otrevligt. Tills nyligen.

Det gör mig arg.

Arg att någon tar sig rätten att göra mig ledsen. Av inget skäl alls.

Arg att någon tar sig rätten att bråka med mina vänner om något som inte är sant.

Arg att någon hittar på en massa skit och lögn om mig och mitt liv.

Arg att jag måste ödsla tid på att oroa mig, irritera mig och till å med gråta för någon som inte förtjänar det.

Ja. Jag gör det. Kastar in facklan i elden. Klokt? Troligen inte.

Du känner inte mig. Du vet ingenting om mig mer än vad du kan gissa dig till genom mina ord. Du har aldrig hört min röst eller ens sett mig i ögonen.

Ändå tar du dig rätten att påstå att jag har ett förhållande med en man jag aldrig pratat med. Att jag är kär i någon jag inte har talat med. Att vi velat er illa trots att vi aldrig behandlat dig / er med annat än respekt.

Det gör mig arg, ledsen och besviken.

Försvinn från min del av världen. Sök hjälp. Rädda dig.

Tack.

2 responses to “Troll och otyg

  1. Förstår inte alls folk som håller på så, vad deras syfte är liksom?

Kommentera

