Ord

Skriver utkast efter utkast. Men orden vill inte hitta rätt.

Känslan är odefinierbar. Sviken? Arg? Less? Bara roat resignerad? Irriterad? Jag vet inte.

Men det har lite med hyfs att göra. Jag gillar hyfs. Det här luktar ohyfs. Eller död ko om man vill använda det uttrycket …

Jag har beslut att fatta om jag ska göra ett aktivt val och därmed indirekt ta tillbaka löften om vänskap som jag uttalat. Eller om jag ska låta tiden och livet ha sin gång, hålla min cyniska käft och bara sitta still i båten, samt hoppas innerligt att mina löften inte krävs på infriande.

Mormor var klok. Hon sa alltid att man skulle sova på saken så det tänker jag göra. Minst ett par nätter.

Kommentera

