Länge sen

När jag gick i sjätte klass frågade J chans på mig, på bussen hem från simhallen. Vi var ihop i 2 veckor. Mest för att jag blev sjuk så han kunde inte göra slut ….

Sedan har vi passerat varandra med jämna och ojämna mellanrum. Av olika anledningar har det inte blivit vi, den främsta anledningen är kanske att han är utomlands ca 360 dagar per år. Hans jobb är att spränga saker ingen annan vill ge sig på.

Igår ringde telefonen, rösten gick inte att ta miste på och den lockade med champagne och kramar. Jag var inte sen att tacka ja, däremot vet man aldrig med J – det kan ställas in med minuters varsel.

Så tur för mig – jag har tillbringat gårdags kvällen fnissandes i soffan, lyssnat på rövarhistorier, druckit champagne och kramats.

Nu åker han vidare till Pakistan var det nog och jag går till jobbet. Inte direkt samma lika. Men champagnen var god..

20120525-071039.jpg

4 responses to “Länge sen

  1. Åh, va spännande! Och vad nyfiken jag blev! :o). Men mest av allt är jag glad för din skull att du fick en sån mysig kväll! Hoppas du får många mera sånna någongång!

    Vad gäller andras åsikter… Så… Ja, va ska man säga… Du har en sund och underbar inställning! Men man måste få bli arg och fräsa ifrån inland och inte sitta snällt och bara ta emot! All heder åt dig! Fortsätt stå på dig!

    Kramar i massor

Kommentera

