Det som inte dödar …

Hörde en låt på radion igår ”What doesn’t kill you makes you stronger”.

Blev lite ambivalent där kan jag säga. Det är ju sant i och för sig men ska livet vara sånt? Allt jag har varit med om har gjort mig starkare men jag vill inte vara starkare än så här?

Hur stark ska man vara? Och hur svag var man inte när man började ?

Många frågor, få svar. Som vanligt.

Min filosofi är att sanningen och familj å vänner gör mig ännu starkare. Ni känner ju mig? Rak och ärlig, går på i elefantfart.

Men jag har kommit till min ändpunkt i en fråga. Det får räcka nu. Nu precis i kväll kom jag dit. Jag hoppar på mitt eget tåg, kör det åt mitt håll och släpper de tankar jag har om mina egna misslyckanden.

Jag kan inte ändra där det inte finns vilja och insikt. Jag har insikt och från ikväll finns även viljan.

En annan låt ”People get ready” går så här;
Ohh people get ready
There’s a train a-coming
You don’t need no baggage
You just get on board
All you need is faith
To hear diesels a- humming
You don’t need no ticket
You just thank the Lord

Tacka Gud behöver ni inte och ni behöver ingen biljett om ni vill följa med, jag har bara ett enda krav; var min vän, och vill mitt bästa.

3 responses to “Det som inte dödar …

  1. så kloka ord!!!
    jag har oxå jäkla klart för mig att jag kan bara vara just jag…
    har strävat hela livet efter att bli – man nu stannar jag tåget och lastar på ÄR.
    jeanettish.blogspot.se

  2. Det är ju inte alltid heller som man blir starkare, man kan bli rätt nedbruten av saker som inte dödar en men nästan, och man kan ju bli så nedbruten att man inte själv klara av att ta sig upp utan behöver hjälp..

Kommentera

