Fred

Jag är ingen stridslysten person. Jag gillar fred och vill vara vän med alla. Inget bråk, inget gräl. Då trivs jag bra.

Jag vill gärna mäkla fred, jag vill inte gräla och jag önskar bara neutralitet om jag inte kan få ömsesidig kärlek/ omtyck.

Men ibland måste även jag inse att jag ska ge upp och låta den andra sidan göra sitt val, ta sitt beslut. Jag kan inte och ska inte köra ner mina åsikter i någons hals.

Så i sann fredsmäklaranda ger jag upp. Det är också en konst. En jag inte behärskar så väl.

Med vänliga hälsningar från den envisa åsnan.

One response to “Fred

  1. jag undviker energitjuvar. till slut blir man ovänner. orkar inte med.
    människor som inget ger förutom förmaningar. som skriker ”du ska” !
    jag SKA tamejfan ingenting… 🙂 jag avgör själv. det blir allt viktigare.
    först nu :/ jag fyller 48 i sommar!
    kram och tack för dina tänkvärda ord – me like.
    http://jeanettish.blogspot.se

Kommentera

