Önska

Man kan alltid önska.

Jag gör det ofta. Allt möjligt. Varför inte?

Bättre väder, nya skor, mindre kinkiga fötter, snyggare ben, mer fred, inga sjukdomar, kärlek, barn, tid, ork…. Allt möjligt.

Det är viktigt att drömma och önska men man får inte glömma det man har.

Och jag har vänner jag älskar som om de vore mina systrar och för den del bröder.

Som får mig att skratta, som lyssnar med oändligt tålamod, som benar ut invecklade saker, som skäller på mig, som gråter med mig, som jag känner mig trygg med, som delar med sig, som är mina vänner.

Jag är oändligt tacksam för att de finns och vill vara med mig och tycker om mig.

Hos er är jag stark.

Min familj är inte stor, pappa och jag och min fosterbror. Släkten desto större men utspridd och med egna liv. Alltså är de min extra familj. Mina vänner. För ensam är inte stark. Inte jag i alla fall.

4 responses to “Önska

  1. ❤ så vackert.

    All kärlek dig dig!

  2. önskningar kan se olika ut.
    jag önskar mig ett (eller tusen) samlag och en bil.
    jo.
    så är det.
    kram. gillar det du skriver 🙂
    http://jeanettish.blogspot.se

Kommentera

