Saknad

Att sakna en känsla. Ett tankesätt. En ”state of Mind”.

Känna att något fattas. Men vad?

I mitt fall idag är det orken. Viljan finns men inte energin. Jag måste prioritera bättre, en klok kvinna sa att jag skulle sätta mig själv i främsta rummet men jag är inte så bra på sånt och vet inte hur jag gör det. Och det hjälper inte när annat och andra drar all energi ur mig. När stressen gör att magen vänder sig och ….

Måste prioritera mig själv. Måste. För det håller inte att må kass hela tiden, att inte orka, att inte äta, inte få behålla mat, bara tappa vikt. Det där sista är väl ingen nackdel men … Rätt sätt ?

Just nu önskar jag att omgivningen ville hjälpa till att prioritera mig genom att vara lite mer pro än anti mig. Genom att säga att ”aha, vi är snälla vid henne”.

Men så funkar det ju inte. Jag måste ta hand om mig själv. Det innebär att jag måste gå över några lik. Och även det ger mig kval och oro.

Flyt. Please.

Kommentera

