Grunnar

Just nu grunnar jag på en sak jag inte kan släppa. Jag tror dock inte jag kommer finna lösningen varken idag, imorgon eller om några dagar. Och det retar livet ur mig. Jag fullkomligen hatar såna saker.

Jag vrider, vänder, önskar, hatar, tänker, vrider åt andra hållet. Snurrar det i händerna och önskar jag kunde se framtiden.

För att släppa läser jag. Just nu Shakespeare, bra kille i såna här situationer … Jag måste nämligen koncentrera mig som bara den annars tappar jag tråden.

Så om jag helt plötsligt reciterar Hamlet, då vet ni.

Kommentera

