Ålder

Ålder är bara en siffra.

Det finns unga som är gamla och väldigt gamla människor som är unga.

Häromdagen hos min gamla far,som fyller 75 i år, står radion och spelar. En låt fångar mitt öra och jag tar ett par danssteg i köket. Pappa tittar på mig och säger ”Han är rätt cool den där Avicii.”

Och jag hade inte en aning om vems låt det var. Stirrar på min pappa, höjer ögonbrynen och lägger huvudet på sned. Pappa blänger tillbaka och säger defensivt ”Ja vadå?!”.

Det har han ju rätt i. Varför skulle han inte veta det ? för att gamla inte lyssnar på sånt?

Nä, ålder är en siffra på pappret. Bara.

Kommentera

