En fasligt bra dag

Detta har varit en bra dag. En fasligt bra sådan.

Den har tillbringats i Drottningholmsparken med Lilla E och hans mamma.

Promenad, picknick och en fyraårings perspektiv. Monstertruckar, fuchsior, ekorrar och trastar.

Snack om allt från mat, livet, tonåringar, barn, erfarenheter, träd, blommor till guldpengar och pirater.

Som balsam för en trasig själ. Som helande tid för en trasig självkänsla.

Jag är verkligen glad att ha mina vänner. Att få vara en del av deras liv och få skratta med dem. Krama å pussa på deras barn och ja, bara vara vänner.

Jag växer med deras ord. Lagar mig själv, fyller de gapande hål jag fått under våren. Inser att orden någon kastade i mitt ansikte sa mer om någon än om mig, förstår att vänner betyder något annat för vissa än för mig.

Med en liten kladdig å trött puss på kinden från E och en lång kram från hans mamma ihop med resten så börjar livet rulla åt rätt håll.

Monstejtjuckar på mitt nattduksbord, bilder i huvudet och i kameran samt ett leende på plats.

20120618-202308.jpg

7 responses to “En fasligt bra dag

  1. Så fasligt glad att du har haft en fasligt bra dag och att den där mamman till E är en sån fasligt god vän 🙂

  2. Få människor gör mig så kravlöst glad som du 🙂

  3. Ja barn kan verkligen konsten att lätta upp känslostämningar! Det är väl för att de är så ärliga på något sätt.

Kommentera

