Kraft

Jag väljer att hitta min kraft i ord, i gester, i vänner och i naturen.

I de små sakerna som ibland går oss förbi. I ett samtal, i ett leende eller i en lysande blick.

I samförstånd och skratt, i ord av kärlek och i smultron röda som små brandbilar.

Det finns så mycket gott i världen. Så många små fina detaljer. Jag försöker ta vara på dem. Ignorera det som är för stort.

Känna smaken av smultron i min mun, solen värmer mina tår, göra någon glad, kunna tänka och gå och höra och se.

Det är kraft. Enorm kraft.

20120619-212336.jpg

One response to “Kraft

  1. just det lilla… de små smala solstrålarna kontra storheten.
    så fint skrivet 🙂

Kommentera

