Söker

Jag letar, funderar, söker högt och lågt men kan inte hitta skälen till din ilska, hat och vrede. Jag förstår verkligen inte vad jag gjort för fel.

Vad som får dig att tycka så illa om mig? Eller kanske inte tycka alls längre men ändå såra mig?

Jag vill veta. Jag vill förstå. För att bli en bättre människa. För att inte såra så igen oavsiktligt.

För det är verkligen inte min mening att göra någon illa på min väg genom livet. Särskilt inte någon jag respekterar och tycker om.

2 responses to “Söker

  1. När jag läser den här texten känner jag att jag har varit på båda sidor av en sån här situation. Jag har varit den som fått alla de där frågorna som du vill förstå, och jag har varit den som ställer precis de där frågorna till någon. I mina fall har det inte funnits några svar varför den ena tyckt illa om den andra. Ofta vet inte personen själv varför den blivit arg. Jag känner tex fortfarande hat och vrede mot en viss person, fast jag vet inte riktigt varför, jag tror bara att vi var för olika och vi visste det från början eg fast så inledde vi något ändå för att vi var lite desperata båda två och sen störde jag mig mer och mer på honom tills jag inte stod ut och det tog slut och sen tål jag inte att se honom. Jag misstänker att min ilska där beror på att jag känner att jag lurat mig själv att spendera flera år med någon som jag eg inte passade med från första början och som det bara blev mer och mer fel med. Och när jag varit den som frågat de frågorna du ställer har jag fått inse att den andra personen inte heller har några svar, och att han sket i mig och gick vidare och inte tänkte på mig mer sedan, och bara blev irriterad så fort jag kontaktade honom med mina frågor. Men din situation kanske är helt annorlunda, och nu ska jag inte babbla mer 🙂

    • Det är faktiskt en blandning av situationer, men ja, ibland finns inga svar. Då får man nöja sig och gå vidare men det är en sån sak som retar mig oändligt 😉

Kommentera

