Lång tid

I dag firar jag 3 år på Twitter. Sanslösa 1095 dagar.

Över tusen följare, ca 83 000 tweets och mycket mer. Hur gick detta till?!

Jag har hittat nya sidor av mig själv, fått insikter, tappat illusioner, öppnat dörrar, stängt dem, lärt mig lite om mycket och mycket om lite, blivit uppraggad, dissad, hissad, omtyckt, hatad, avföljd och följd.

Jag har fått fantastiska vänner, förlorat vänner, blivit sviken av såna jag trodde var min vän, fått enormt och varmt stöd, blivit dömd och avrättad i teorin utan skäl jag känner till, skrattat, gråtit, diskuterat och engagerat, haft sällskap när jag behövt …

Det har funnits och finns skratt, allvar, skräck, fniss, galenskap, ömhet, respekt, kunskap, klurighet, intelligens och mycket mycket annat i mitt otroliga flöde.

Jag har förhoppningsvis gett värme till alla och även vänskap till en del, varit till glädje och nytta, retats vid rätt tillfällen, bråkat med er, bidragit med gott och ont, gett uppmuntran och råd, skämtat, gett stöd och framförallt fått er att le.

Twitter är en fantastisk sak.

Men det är min ”födelsedag” och då får jag ju önska:

Jag önskar mig mer värme, mer medmänsklighet, mer lojalitet, mer respekt, mer förlåtelse och mindre sensationslystnad i framtiden. Mer öppna sinnen och mer förståelse för att ord är viktiga ting.

Jag önskar mig allra mest just den förlorade vännen tillbaka och att få behålla de fantastiska vänner jag fått.

Jag önskar mig en glad, okomplicerad och ljus twitterframtid.

Stora, blommiga, soliga, roliga och varma tack alla ni som låtit mig följa er, som talat med mig, som följt och följer mig, som blivit och är mina vänner, som varit mina vänner, som kommit med glada tillrop och värme, som hatat mig, engerat mig, kysst mig, kramat mig och pussat mig.

Ni är fantastiska. Ni är en naturkraft.

Ni är mitt Twitter.

Nu cybertårta och cyberbubbel till alla! Puss & kram !

3 responses to “Lång tid

  1. *sprider lite ljus och stjärnstoft*

  2. Pingback: Födelsedag typ | Filifjonkan

Kommentera

