Skitsnack

Ett val att göra.

Hur ärlig vill jag vara, vad vill jag ta mig besväret att stå för?

Jag har sagt det förr, jag är lite för rakt på sak och ärlig för att klara av skitsnack.

Jag försöker undvika det. Så långt jag kan. Framför allt undviker jag att säga nåt jag inte kan stå för.

Jag kanske inte vill säga det, jag kanske inte är komfortabel med att säga något som inte är snällt men jag skulle säga det. Om det var så.

Att hålla tyst för att skona någon eller inte såra – det är ren jävla översitteri. Det finns inget som gör så ont att få höra som att ”du fick inget veta av omtanke”. Det är inte omtanke. Det är nedvärdering i stora mått.

Nej, tala till mig. Inte om mig.

Det är mitt motto.

Kan jag, av olika anledningar, inte tala till någon så måste jag släppa ämnet med ett leende. Så är det.

Kommentera

