Vem vinner?

Det är som en tävling.

Vem som vinner över vem. Vem som är trevligast, lyckligast, roligast. Vem som har allt, har det bäst och tackar mest.

Men jag tävlar inte.

Jag roas. Och oroas. Undrar hur det ska sluta. När det ska sluta. För det kommer det att göra. Det är inte färdigt än. Det är så lätt när du springer i medvind men när man inte gör det? Då måste man följa känslan. Vad händer när solen och värmen försvunnit ? Det vet jag. Jag har varit där. Jag är dock inte säker på att det betyder samma för dig som för mig.

Det som händer, det får hända. Men vi är inte färdiga än. Och jag är otålig. För första gången i mitt liv. Ja, då kan allt hända. Men så är jag ju rätt märklig också. Eller hur?

Men fortsätt du på din väg, det ligger en korsning längre fram och jag är rätt tvärsäker på att vi kommer åka samma väg efter den.

Kommentera

