Tyst.

Min röst har tystnat. Det måste vara den ultimata handlingen. Att få mig tyst.

Känslan är dubbel, jag förstår din tanke men inte din handling. Du såg mina ord i ett sammanhang men det gjorde ingen annan för ingen annan visste. Nu vet de. Tack vare dig.

Men varför? För att slå hårt ? Det är nästan värre än fysiska slag. Men slog jag någonsin? Det gjorde jag säkert. Det krävs två för att dansa, men jag vet inte om det men har åtminstone bett om ursäkt, uppriktigt och ärligt.

Jag förstår inte din hållning och inte heller din handling. Inte ens nu. På stort avstånd.

Men tystad är jag med din hjälp.

Något tack får du inte.

2 responses to “Tyst.

  1. Känner igen den där situationen från mitt eget liv med!

Kommentera

