Kundservice

Hör tröttheten i din röst.

Hör nog mer än du kanske vill ge ut.

Hör behovet av en sovmorgon, en dag utan ”mamma”, ett glas vin, skratt och lugn.

Hör kärleken till livet, barn och din man.

Hör gnistan och klokheten.

Önskar jag kunde …. avlasta. Vara där, ge dig en kväll eller bara en timme på soffan, tvätta tvätten, plocka leksaker eller torka av bordet. Låta dig påta med blommor eller läsa en bok. Ge dig en kram.

Men jag är för långt bort oftast.

Tänker att jag snart skickar en biljett till min soffa. Men blir osäker.

Tänker att jag ska åka till dig och samla ihop oss, skratta, fnissa, förfasas kramas och diskutera. Vi behöver det. Tanka energi av varandra.

Vänskap på avstånd.

Men vet att jag finns här. Alltid. Dygnet runt, inte mer än ett mess eller DM eller samtal bort. Alltid redo. Vill du gråta så gör vi det, vill du skratta så gör vi det, vill du bli arg så är vi arga, vill du diskutera eller ha synpunkter så är jag här. Barnpassning, handling, inget är för litet eller för stort.

För jag är så glad att ha dig i mitt liv. För att jag älskar så.

Den här texten är skriven med mina underbara vänner Linda x 2, Marie, Bodil, Pernilla, Essa, Petra, Christina x 2, Ellinor, Eva, Helena x 2, Malou, Annelie och Carina i tanken.
Jag beundrar er som attan, älskar er och önskar ofta jag kunde göra … nåt, om och när det behövs. Dörren är öppen, telefonen alltid med och örat är alltid redo.

Jag är er 24-timmars Vänliga Kundservice. Try me!

2 responses to “Kundservice

  1. Älskade Filippa. Så djupt du berör mig med detta inlägg. Jag älskar dig! Våra samtal ger alltid energi. Får en att landa i din soffa ett tag, och de mentala kramarna är verkliga och varma.

    Ibland känns Sverige onödigt långt, men din närvaro i vårt liv är reell.

    Kramar i massor

    ( och vi önskar vi kunde lägga dig i den där soffan, och göra allt bra igen <3)

  2. Det är bra, så länge jag har er är det alltid bra. Möjligen mindre bra ibland 😉

    Och ja, du är en energigivare, inspiration och jag menar varenda ord. Bara skrik. Så byter vi lägenhet och ni får en helg i storstan !

    Älskar dig och er.

Kommentera

