Längta

Längtan efter beröring, efter värme, efter att vara efterlängtad, efter att vara älskad. Tänkte skriva omtyckt men jag tänker faktiskt inte nöja mig med det. Då får det vara.

Att få vakna av en kyss i nacken, höra ett skratt som inte är mitt, att vara den som sätter ett leende på någons läppar, att vara den du ringer till, bara för att….

Att få krypa in i en famn, se tv tillsammans, irritera sig på någon annans alarm. Bli fråntagen täcket mitt i natten, känna en hand på höften, få middagen serverad.

Bli kittlad, reta sig på ovanor, få sms när man minst anar det.

Önskar. Men det är nog inte för mig.

20120719-154558.jpg

2 responses to “Längta

  1. Någonstans därute finns den perfekta människan för dig. Ibland tar det bara lite tid att hitta den…

Kommentera

