Slut

Idag gjorde jag slut med en av mina bästa vänner. Det är hårt och jobbigt. Tårarna hänger i ögonfransarna.

Nu var det i och för sig ett tag sedan han ville vara vän med mig men jag är en envis jävel ibland. Jag har aldrig gjort slut med en vän, det finns säkert nåt protokoll för det?

Men jag kan bara vilja s å mycket. Och nu vet jag inte riktigt längre vad jag ska säga till någon som jag kunde prata i timvis med. Eller hur jag ska bete mig om vi möts på gatan. Ska jag byta trottoar? Ska jag säga hej och gå vidare? Ska jag vända och fly?

Jag vet inte.

En vän jag litade stenhårt på. Gav honom tilltro jag inte gett någon annan på nästan 15 år. Berättade saker ytterst få vet och gav förtroenden han gav bort. Det gör ont.

Att jag inte var lika viktig för dig som du var för mig. Ont ont. För mig var vår vänskap viktig, riktig och högt uppskattad.

Det gör mig tudelat glad ändå att du är så rik på vänner att du inte behöver mig längre.

Kommer alltid att undra varför du bad mig stanna? Varför du sa allt det du sa och skrev? Varför du ringde mig? Varför du ljög? Varför litade jag på dig? Men svaren spelar inte så stor roll längre.

Dags att låta dig, ditt liv och dina vänner stiga ur mitt liv, bort från min väg. Skulle våra vägar korsas igen får det bli en annan historia.

Jag är inte så ädel men jag hoppas verkligen den väg du valt ger dig det du letat efter.

Ursprungligt inlägg var betydligt längre, skörare och naknare men du och dina vänner behöver inte veta mer.

Må gott. Ta hand om dig.

20120721-234812.jpg

2 responses to “Slut

  1. jag måste också….
    han har en annan viktigare vän.
    en flytande.

Kommentera

