Hur bra blir dåligt?

Allt jag skrev var att det var dags för min vän, min före detta vän, att gå sin egen väg utan mig? Där fanns ingen illvilja, inget elakt, inget otrevligt i det inlägget. Bara sorg och undran.

Nu är jag arg. Arg arg arg arg arg arg och jävligt ledsen.

Jag vet inte om det finns människor i mitt liv jag inte borde lita på och umgås med för den delen.

Jag känner mig sårad och utnyttjad och sedd som nåt katten släpat in. Ett mähä. Som varken kan hantera information eller förtroenden. Eller ta intelligenta beslut. Eller ens vara värdig ett svar.

Jag blir indragen i drama som jag inte är intresserad av, inte vill ha och inte behöver. Av människor jag inte är vän med. Uppenbarligen.

För mina vänner håller inte på med sånt.

Och dessutom framstår det som om jag startat detta jävla småbarnsdrama. Med hink å spade. Tack för den, vad har jag gjort för att förtjäna det tycker ni?!

Låt mig slippa mer nu? Snälla? Jag orkar inte.

Det skulle jag uppskatta. Min stressade mage skulle uppskatta det än mer.

Har du nån agenda jag inte vet om – ta den och gå.
Vill du ha drama – välj nån annan.
Vill du ha skitsnack och luddiga svar – ta det nån annanstans.

Jag är ingen marionett, inget dumhuvud och jag har ett liv att leva. Och jag förbannar snart den dag jag svarade på ett DM.

Jag upprepar en av reglerna här; ev budskap till vem det än vara månde i mina inlägg sköter jag förmedlingen av.

One response to “Hur bra blir dåligt?

  1. Kram från Annelie i Halland

Kommentera

