180 grader

Jättespännande här nu för er eller hur? *ler*

Jag påminner igen om det faktum att ytterst få av mina inlägg riktar sig till någon speciell. Jag kan på rak arm komma på 4 inlägg som är skriva med någon speciell /några speciella i tanken.

De är alla skrivna från mitt hjärta med mina ord i dåtid, nutid och annan tid. Inte menade att varken såra eller göra ont. Sånt föredrar jag att göra öga mot öga …Om jag gör det alls.

Här finns gott om varningar om hur jag skriver. Ni skulle tagit dem på allvar…

För att inte röra upp mer drama eller ge eld åt alla de sårade känslor (felaktiga om jag får tycka – här finns inget av det du tror) som uppenbarligen kommer härifrån så ägnar jag mig åt ytligheter ett tag. Mat kan knappast ge något i den riktningen? Om man inte är militant vegan förstås. Men då får man sluta läsa.

Det är alltid ytterst tråkigt och ledsamt att bli missuppfattad, särskilt som jag verkligen inte haft något annat syfte med denna blogg än att skriva av mig. Få ur mig ord. Få ur mig känslor. Den har varit hemlig i mer än 3 år innan jag tog beslutet att använda den publikt.

Den är min ventil. Den är inte till för någon annan än mig. Min. Inte din.

Den är inte heller öppen för tolkning egentligen. Vill du läsa mina ord, känna igen känslan, dra glädje eller sorg från dem är du välkommen men dra inga slutsatser från dem. Det är ingen dagbok eller faktablogg.

Orden kommer att komma åter. Men inte just nu. Jag är för arg, för ledsen och för mycket. Och det är alldeles på tok för många som tror sig känna mig så väl att de kan antingen tolka mina ord eller låtsas att de vet vad jag menar. BEHÖVER JAG SKRIVA ATT NI HAR FEL?! Tänkte väl det.

Skaffa er egna ord att tolka, lev era egna känslor, låt mig ha mina ifred.

Så länge får ni därför läsa om mat. Kul va?

Kommentera

