Sorterar, minimerar, distraherar

Jag sorterar ut för det är nödvändigt.

Jag minimerar för det är bra för mig.

Jag har mina egna högst privata skäl och gör det enbart för min egen skull. Jag måste distrahera mig själv.

Frasen ”det är inte du, det är jag” kan passa utmärkt. För det är så – det är inte det att jag inte gillar utan att jag inte orkar. Det gör ont och då måste det bort ett tag. Hur långt tag vet jag inte.

Jag borde kanske förklara men orkar inte det heller. Finner ingen nytta med det. Och tycker kanske att det borde gå att förstå ändå om man … Men det gör ni som ni vill. Det gör ni vad jag än skriver har jag märkt.

Jag kommer åter med bättre plåtkostym och mindre hjärta. Vill du inte vänta så är det så, det är ditt val.

Låt mig hållas ett tag.

3 responses to “Sorterar, minimerar, distraherar

  1. Ta den tid du behöver..vi andra väntar här så länge. Kraam

  2. Ibland måste man få göra sånt. Och det måste man få bestämma själv.

Kommentera

