Ord ånyo

Ord. Bokstäver i en formation som kanske betyder något. Kanske mer för mig än för dig. Kanske tvärtom?

Sorg. För allt jag inte hunnit, allt jag velat men inte …. Kunnat?

Döden. Som tagit så mycket. Som finns där alltid.

Vemod. För allt hopp som funnits men som nu är borta.

Längtan. Efter det jag aldrig får. Det jag knappt vågar hoppas på. Det som inte är för mig.

Glädje. Som infinner sig ibland, som finns där inom mig men inte jämt.

Tilltro. Obefintlig. För endast ytterst få. Igen. Så onödigt och så sorgligt.

Lugn. I mina böcker, i min soffa och på landet bland mina älskade träd.

Tårar. Allt för många. Igen.

Skratt. Det händer. Men alltför sällan just nu.

Yta. Jadå, rätt mycket.

Liv. Absolut. Med all säkerhet.

Ro. Ja.

Kärlek. För de som står mig nära. För de vänner jag har, de som nästan kan räknas på mina fingrar. För familjen.

Som vanligt slänger jag ur mig ord utan sammanhang. Som vanligt sätter sig fasta på humöret och som vanligt skriver jag av mig.

20120825-235038.jpg

Kommentera

