Dröm

Drömma. Att önska och hoppas på annat.

En kyss, en omfamning, värme och styrka. Att få luta sig mot någon en liten stund.

Känna sig älskad, omtyckt och efterlängtad. Lite grann. Eller mycket. Att skratta tillsammans, prata allvar, drömma eller bara vara tysta ihop och kanske röra vid varandra. En hand på axeln eller en blick.

Argumentera om allt och inget, flytta varandras saker och reta sig på småsaker. Fylla i den andres meningar och kanske gå upp å göra frukost så han får sova nån minut till. Eller jag.

Sno åt sig en puss i hallen, ligga i badet och ropa att man vill ha choklad. Och få det utan att gå upp ur vattnet.

Vakna av en kyss eller bara av att nån snarkar. Eller av någon som kryper ner i sängen bredvid mig.

Att vara efterlängtad. Eller ha någon som ringer å undrar var du är och när du kommer hem.

Jag drömmer. Ett tag till innan jag jag ger upp drömmen om att det finns någon som tycker jag är fantastiskast och underbarast av alla människor.

One response to “Dröm

  1. Pingback: Sammanträffande | Filifjonkan

Kommentera

