Good or Bad

Får en komplimang för mitt skrivande och blir väldigt glad. Skriver automatiskt ett men … Efter mitt glada tack. Kommer på mig själv.

Ja, tack. Det gjorde mig väldigt glad att höra att mina ord inte bara är terapi för min egen del utan även läsvärda i övrigt. Att de uppfattas som personliga och meningsfulla.

Allt jag så omsorgsfullt jobbat fram och upp till för ett år sedan gick fort att rasera. Både självförtroende, självkänsla och värde bara försvann på några veckor med rätt ord och rätt taktik. Jag antar att det fanns någon tanke med att välja just mig för förstörelse (eller kanske förströelse?!) men jag vet inte vilken och inte varför. Det lär jag nog aldrig få veta heller.

Det tar lång tid att bygga upp sig och är så svårt och mörkt. Men det kommer. Med ord som dessa, hjälp från kloka vänner och en vilja som få har sett så ska jag göra det igen. Det är inte lika långt upp denna gång inbillar jag mig. Hoppas jag har rätt.

Det ligger svåra beslut i min väg men ja, jag antar att de är till för att tas de också?

Med ord som poetiskt och öppet klingande i mina öron idag, tar jag nåt steg till uppåt.

Tack!

Kommentera

