Status

Min verklighet just nu; illamående, magsmärtor, illamående, aptitlöshet, järnvilja, ingen ork och tårar av ren frustration och trötthet. Står dubbelvikt av smärta i korridoren på jobbet, vaknar plaskvåt av svett för jag haft feber under natten, får inte behålla mat och äter för att jag måste. Om jag har sällskap.

Nej, det är inget synd om mig och det är inte därför jag skriver det. Jag skriver för att påminna mig själv, för att jag ska komma ihåg när jag sitter hos doktorn och nickar och säger att det nog funkar en vecka eller två till och så illa är det inte. Jag vill inte ha medlidande eller kramar. Jag vill bli frisk. Frisk som i att ha ork, tycka det är roligt, orka le och skratta utan att det tar musten ur mig, känna att jag inte behöver gå på ren vilja. Bli hungrig, känna mig ok och inte må illa. Inte plötsligt få feber och börja frysa eller svettas. Orka. Vilja. Ha roligt. Känna igen mig själv.

Det finns värre saker att vara sjuk i och det är det som faktiskt gör mig lite irriterad, så svårt att få mig frisk kan det faktiskt inte vara. Kan jag tycka.

Framför allt vill jag känna igen mig själv. Det gjorde jag senast i mitten på februari.

Det är många månader sedan.

Kommentera

