Bröst, tuttar, boobies…

Om två veckor ska jag gå på mammografi. Det är andra gången jag tar av mig kläderna, behån och lägger brösten på en kall platta och får dem ihjälklämda på min egen skattebekostnad. Det gör lite ont, det blir blåmärken och det är allt annat än sensuellt och mysigt. Jag tycker liksom bröst är till för sånt som är sensuellt , bebisbetonat (matande eller görande) och mysigt.

Men klart jag ska kolla dem. Det gör jag oftast en gång i veckan. Klämmer och känner och petar. Inte så sensuellt det heller men nödvändigt. Jag gillar mina bröst, de är rätt snygga tycker jag, lite stora kanske men det är kul ibland. Vet inte vad andra tycker men det spelar faktiskt ingen roll. De är ju mina.

Skräcken för att hitta en knöl är faktiskt inte så där jättestor, ingen i släkten har hittills drabbats vad jag vet men vi har all möjlig sorts cancer i övrigt så det är bäst att vara på säkra sidan. Och två av mina närmaste vänner är antingen direkt eller indirekt drabbade. Så självklart ska jag peta, klämma och stoppa in brösten i lådan för att röntga dem. Efter det ska jag ge dem en ny bh. En snygg en.

Så nej, jag uppdaterar inte fejjan med en massa hjärtan och färger. Jag är rak och ärlig. Jag skriver som det är, att det är mammografidags. Kanske blir det till å med en urringning. Bara för att. Och det här är ett av de klokaste inläggen jag någonsin läst om detta. Läs. Begrunda. Agera. Tänk efter.

Du hänger väl med? Klart du ska!

2 responses to “Bröst, tuttar, boobies…

  1. Älskar dig! Och ja- kör urringat!!
    För du har väldigt fina bröst 😀

Kommentera

