Saknar orden

Ibland känns det som om orden inte riktigt har samma vikt och betydelse som annars. Just nu är det så.

Det kan ju vara bra att det är så, men jag saknar orden. De behövs på annat håll just nu… Där ärlighet, innerlighet och ja, värme råder. Jag fryser när jag inte är där. Något saknas. Och det är lite läskigt hur fort det kan kännas som om det vore en vana. Jag är inte van med fina ord, just för mig. Är inte van med omtanke och värme.

Framförallt är jag inte van vid att det är så stadigt, rakt och inget knussel. Det bara är. Inte allomfattande, omvälvande, otroligt, utan mer som en naturkraft utan stopp. Inte yta, inte mätning av hur bäst det är eller kan vara eller borde vara. Inget sånt.

Nu jinxar jag kanske. Men jag tror inte det. Jag behöver få ur mig ord.

Kommentera

