River ner?

Jag bygger upp och du river ner, jag klättrar upp och du drar mig ner, vi måste ha ett snack. Hörru, du måste flytta på dig.

Sommarens slagdänga har gett mig många leenden, tvivlar på att vi menar samma sak jag och hon som sjunger men jag ler ändå. Hur man i efterhand kan fundera över hur någon har dragit ner en i något man inte ville ner i? Hur ofta det sker, om än i olika djupa pölar och hur det efteråt kan kännas som om man borde provat om man bottnade för det gjorde man nog? Och då hade det inte varit så farligt ?

Min djupa pöl kommer jag längre och längre ifrån. Det är jag innerligt stolt över, det tog bara blod, tårar, mod och tid. Bara och bara för den delen men ändå. Jag fascineras numera så över hur olika vi reagerar på hot, misshandel, svek och hur vi handlar. Jag för min del gjorde och gör det de flesta gör, jag flydde och flyr. Vill inte ha med något av det att göra, någonsin igen. Det är avslutat. När hotet dök upp igen satt jag en halv natt i mitt badkar och skakade av skräck. Att konfrontera finns inte på kartan, inte att provocera eller utmana. Nu tror jag inte något skulle hända idag, men jag skulle ändå inte. För jag vågar inte.

Men den tiden känns som om den är förbi, Jag är klar med den rädslan. I stort sett. Jag ska inte överdriva men jo, det finns bättre saker att koncentrera sig på.

Men när jag hör låten ler jag. Den ger lite rakare rygg.


Och för att nu ingen ska få några idiotiska ideer om vem detta handlar om så var det 15 år sedan. Ok? Ok.

Kommentera

