Önskar

Jag önskar att jag någon gång blev föremål för någons omtanke på riktigt. Att jag var någon att bry sig om.

Jag önskar jag inte vore så lätt att göra illa.

Jag önskar att jag någon gång blev ett första hands val för att jag är jag. För att man vill vara med mig. För att man saknar mig annars.

Jag önskar jag var viktig nog för att någon skulle önska att jag var lycklig och stötta mig i mina val.

Jag önskar jag fick höra orden ”du behöver inte oroa dig, jag fixar”. Istället för att säga dem hela tiden. Och verkligen veta att jag inte behövde rädda det.

Jag önskar att jag inte var så enkel att välja och prioritera bort.

Jag önskar så mycket trams. Man ska inte önska å drömma så mycket helt enkelt. Jag ska helt enkelt dra på fasaden och spackla på lite yta och fortsätta. Framåt.


Bara för att inga missförstånd ska uppstå: detta inlägg är tankar i natten. Såna som snurrar i huvudet och måste ut. Inget annat.

Kommentera

