Gömma mig

Det är en s å n dag. En gömma sig dag. Jag rullar på för fort och tar slut. Och då kommer tankarna och tvivlen och funderingarna … Det är dumt.

Så här skrev jag igår: Jag oroar mig ständigt för att de jag älskar/ tycker om och respekterar ska tycka att jag inte duger och välja bort mig.

Och ja, jag är osäker. Och töntig och tjatig. Men tvivlen finns där. Hela tiden. Det är jobbigt. Och visst, det är väl inte hela världen med vänner som kommer och går men jag fäster mig vid vissa, vill inte släppa och det är lite hårt när jag måste för att de släpper. Eller när jag inser att jag inte betydde lika mycket .. Men det har ju med mina förväntningar att göra, ingen annans.

Tankarna hänger ihop med all den ovisshet som finns i mitt liv just nu. Jag vet inte var jag är på väg, vad som ska hända och vem som styr på så många plan. Jag försöker samla ihop mig, vara stark och orka och inte låta det lysa igenom för mycket att jag mest vill krypa in i den där famnen och bara gråta. Tyvärr finns det de som ser igenom min fina fasad. Då rasar den.

Men jag måste gömma mig lite. Snart. Nu är det dags att gå ut i dagsljuset, se glad och stark ut och göra allt det där man ska. Sedan, i kväll, ska jag gömma mig. Bara samla energi och samla ihop mig. Tänka mig stark.

Så att jag kan stötta andra, vara stark och stå still när det stormar.

Egentligen handlar det mer om att omgruppera mig, hitta styrkan igen. Ibland vill jag vara liten men det är inte alltid jag har möjlighet. Då måste jag hitta stålet i ryggraden igen och köra på, lite till.

Men just idag måste jag få gömma mig lite.

20121103-111310.jpg

2 responses to “Gömma mig

  1. Stor kram till dig!
    Jag vet hur det känns, jag har varit där också, så många gånger. Har tyvärr inga bra råd att ge, och hade jag det så skulle jag förmodligen inte kunna få dem att låta trovärdiga, för jag kan inte själv lära mig detta, att inte oroa sig, att det inte är någon idé. Det är som default på mig, den finns där, alltid som en liten tagg som känns när man är det minsta känslig. Så, allt jag kan ge är en hjärtlig, innerlig mental kram!! ❤ ❤

Kommentera

