Anhörigvård 2

Ville jag något med mitt tidigare inlägg? Nej. Egentligen inte. Men när jag ändå håller på :

Det är lätt att bli omhändertagande.
Det är lätt att inte veta vilken hjälp man kan få och bör få.
Det är så lätt att få ansvaret överskjutet på sig.
Man vill ju det bästa …

Jag börjar lära mig vilken hjälp det finns, vad jag kan och bör göra. För att bli förälder till en förälder är inte sunt. Det blir skevt oavsett om det finns demens eller andra sjukdomar med i bilden.

Jag önskar bara …. Att det fanns ett enkelt sätt att ändå visa att man bry sig om. Trots att man inte fixar och grejar.

Kommentera

