Fin flicka?!

Jag får liksom ingen ordning…

För ett tag sedan fick jag höra att jag är en fin flicka. Det har jag fått höra flera gånger detta året. Faktum är att det är nog första gången i mitt liv jag fått höra det mer än på skämt.
Det gjorde mig ställd. ÄR det en bra grej? Dålig? Nåt jag borde göra nåt åt? Svära mer?

Hur är en fin flicka?

För jag svär, kissar, det händer att jag fiser, kan snuska mig med de bästa, min humor är oftast rätt ful och även om jag är pryd utåt så… jag är lat, har ostädat hemma, hade inte bästa betygen, jag tvättar sällan öronen och jag har hittat ludd i naveln.
Eller är det bara så att jag är hyfsat väluppfostrad ? Är det där det faller?

VAD kännetecknar en fin flicka?

För mig är det någon med gott om pengar, hög status, glidandes på höga klackar i beige kläder och med en sån där läskig liten hund på armen?

Jag har inte förfärligt gott om pengar, det jag har har jag sparat ihop själv utom mina aktier i Volvo, de ärvde jag av morfar. Jag har lån på min lägenhet som jag betalar själv, jag har lagt pengar på kläder och prylar för jag inte haft någon annan att lägga det på och jag har jobbat hårt för att göra ett bra jobb.

Jag känner mig alltså inte direkt bekväm med den etiketten. Inte alls faktiskt.

För tar man sig tid och ser bakom ytan på människor så hittar man oftast något helt annat än det man såg först.
En blyg person kan visa sig ha en fantastisk humor, en kaxig person kan visa sig vara omtänksam som få, någon man tror sig känna kan vara en ytlig kappvändare, någon det inte klickar med kan bli en fantastisk vän.

Se mer än ytan, lyssna på vad som sägs, inte på vad du hör. Gör dig själv tjänsten att se människor för vad de är, inte för vad de försöker förställa sig till att vara. Och sätt inte etiketter. Det gagnar ingen.

Kommentera

